Transition from Sail to Steam on the Great Lakes in the Nineteenth Century, 2015, p. 345

The following text may have been generated by Optical Character Recognition, with varying degrees of accuracy. Reader beware!

Transition from Sail to Steam on the Great Lakes in the Transition from Sail to Steam on the Great Lakes in the Nineteenth Century Walter Lewis Contrairement aux autres principales régions de navigation intérieure en Amérique du Nord, la région des Grands Lacs a soutenu un marché concurrentiel de la voile bien après l'introduction des bateaux à vapeur. En effet, le point de transition majeur vers la fin du siècle qu'a signalé l'apparition des vraquiers classiques à coque de fer et d'acier dénommés « laquiers » représente un aspect important de l'historiographie du transport maritime sur les Grands Lacs. Les données sur le tonnage déclarées par l'U.S. Bureau of Navigation ont tendance à appuyer cette évaluation, mais il importe de les examiner de plus près. Le présent document porte donc sur la provenance de ces données, c'est-à-dire les rapports sur le tonnage du bureau de douane, dès les années 1830. Au-delà de ces comptes rendus, l'auteur traite également des mouvements de navires, des stratégies de remorquage et, finalement, des écarts généraux dans les structures d'investissement. Lorsqu'il y a suffisance de preuve, les comparaisons tiennent compte de la région des Grand Lacs des deux côtés de la frontière internationale. From small vessels the vessel owners got to using large barks and schooners, and from these they turned to investment in wooden steamers and tow barges. Now the tendency of investment is in the direction of large and fast steel steamers capable of carrying from six to 10 times the cargo of the average vessel of 20 and 30 years ago. The competition of such large craft has made the lake trade unprofitable for the "small fry," and instead of longing for more vessels of that kind owners are willing to get rid of what they have. In the opinion of lake investors, a small vessel that goes to wreck without loss of life and with a fair amount of insurance, is a ship well sold.1 In broad strokes, this hard-headed assessment of the transition from sail to steam, written at the end of the nineteenth century, is echoed in most of the literature on the subject. The story 1 Duluth News Tribune, 27 April 1896, 2. The Northern Mariner/Le marin du nord, XXV, No. 4 (October 2015), 345-374

Powered by / Alimenté par VITA Toolkit
Privacy Policy